Zoeken in deze blog

vrijdag 31 oktober 2014

Condoleancekaart

Meestal is er iets verdrietigs aan de hand als je zo'n kaartje nodig hebt. Toch heb ik er bijna nooit een hekel aan om ze te maken. Persoonlijk vind ik ze mooier als de kaarten die je in de winkel kunt kopen. Maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd als je ze zelf maakt.... Het plaatje komt van een knipvel van Le Suh. Het achtergrondpapiertje (steentjes) is uit een blokje van de Wibra. Ik heb de randjes een beetje met grijze stempelinkt aangezet. Ik knip daarvoor een stukje van een heel goedkoop microvezeldoekje, vouw dat om mijn vinger heen, pak voorzichtig wat inkt op van het blokje en dan maak ik, met een oud blaadje eronder, ronddraaiende bewegingen langs de randjes van het papiertje. Met dezelfde inkt heb ik de tekststempel afgedrukt.

2 opmerkingen:

  1. Hij is heel mooi! Ik vind het heel stemmig. En nee ik heb ook geen hekel om deze kaartjes te maken. Ze zijn altijd mooier dan gekochte kaarten, want ze worden met liefde gemaakt.
    Groetjes, Trees
    Ook je vorige kaarten zijn weer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen